Педагогічний досвід
Передовий досвід не має термінів служби: він зберігає значимість, поки корисний. Досвідом треба вміти розпорядитися. Його можна омертвити, ігнорувати, однак можна і змусити працювати, розвиватися, збагачувати практику.
Передовий педагогічний досвід – це оптимальна діяльність педагога, що є результатом творчого пошуку, несе в собі елементи новизни, спрямована на вирішення актуальних завдань навчання і виховання, забезпечує стійку ефективність навчально-виховного процесу як у межах існуючих форм роботи, так і на основі їх удосконалення. Проте методологічно цінною є думка К.Ушинського, що переноситься не сам досвід, а його ідея…
Кожний педагогічний колектив має власний стиль роботи і накопичує свій педагогічний досвід роботи.
На цій сторінці до Вашої уваги картотека педагогічного досвіду, методичних та педагогічних доробок педагогів Кролевецького закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №5
Методична розробка: «Кольоротерапія. Ігри з кольором»
Автор методичної розробки: вихователь Висоцька І.В.
Вид досвіду: раціоналізаторський
Провідна педагогічна ідея: методична розробка розкриває суть та значення кольоротерапії для розвитку дітей дошкільного віку. У посібнику міститься інформація щодо використання кольоротерапії під час організації різних видів діяльності: зображувальної діяльності, організації фізкультурно-оздоровчої роботи, рухливо-творчих ігор, релаксації.
Рік узагальнення: 2012
Методична розробка: «Сенсорне виховання дітей дошкільного віку – базова компетентність гармонійно розвинутої особистості»
Автор методичної розробки: вихователь Гончаренко Н.О.
Вид досвіду: раціоналізаторський
Провідна педагогічна ідея: у методичній розробці описано значення сенсорного розвитку у ранньому віці для вдосконалення діяльності органів відчуттів, накопичення уявлень про навколишній світ. Особливості організації роботи з дітьми з даного питання.
Рік узагальнення: 2013
Методична розробка: «Трудове виховання дітей дошкільного віку, як основне завдання розвитку всебічно розвиненої особистості»
Автор методичної розробки: вихователь Харитонова Н.Г.
Вид досвіду: раціоналізаторський
Провідна педагогічна ідея: методична розробка визначає зміст та значення трудового виховання дошкільників для їх успішного розвитку. Описано форми та методи роботи щодо формування трудових навичок та умінь дітей дошкільного віку.
Рік узагальнення: 2013
Тема досвіду: «Використання музично-педагогічної системи Карла Орфа в роботі з дітьми дошкільного віку»
Автор досвіду: керівник музичний Демченко І.Л.
Вид досвіду: раціоналізаторський
Провідна педагогічна ідея: ідея елементарного музикування, як колективної синкретичної діяльності, яка сприяє активізації музично-творчих здібностей дошкільнят. Узагальнені матеріали описують досвід створення на заняттях ігрової атмосфери, використання різних форм та методів роботи, розроблення системи роботи за творчою спадщиною Карла Орфа.
Рік узагальнення: 2015
Методична розробка: «Навчання читанню дітей дошкільного віку за авторською методикою Людмили Шелестової»
Автор методичної розробки: вихователь Подельська І.М.
Вид досвіду: раціоналізаторський
Провідна педагогічна ідея: у методичній розробці розглянуто методику навчання читання дітей за авторською методикою Л. Шелестової «Розвивальне читання». Подано методи та форми втілення даної методики, а також алгоритм навчання читанню. Методика Л. Шелестової має великі можливості для творчого її використання у практичній діяльності педагогів, оскільки передбачає не лише виконання пропонованої системи занять, а й ініціює педагогів до розробки додаткових дидактичних ігор, які легко «вписуються» в розроблену автором систему.
Рік узагальнення: 2015
Методична розробка: «Формування елементарних математичних уявлень за методикою М. Монтесоррі»
Автор методичної розробки: вихователь Ситник І.М.
Вид досвіду: раціоналізаторський
Провідна педагогічна ідея: у методичній розробці розглянуть значення методики М. Монтесоррі для формування елементарних математичних уявлень. Система М. Монтесоррі пропонує свій цілісний та логічний шлях виховання. Подано форми і методи роботи з дітьми, які використовуються в логіко-математичному розвитку дошкільників.
Рік узагальнення: 2017
Методична розробка: «Використання коректурних таблиць у роботі з дітьми дошкільного віку»
Автор методичної розробки: вихователь Харитонова Н.Г.
Вид досвіду: раціоналізаторський
Провідна педагогічна ідея: у методичній розробці розкрито теоретико-методологічні основи застосування методів використання коректурних таблиць в сучасній дошкільній освіті. Впровадження даної методики спрямовано на стимулювання пізнавальної активності та любознавства дітей, розширення і систематизації уявлень про довкілля.
Рік узагальнення: 2018
Методична розробка: «Навчання читанню дітей дошкільного віку за авторською методикою Миколи Зайцева»
Автор методичної розробки: вихователь Мандрика О.Л.
Вид досвіду: раціоналізаторський
Провідна педагогічна ідея: у методичній розробці розглянуто методику навчання читання дітей за авторською методикою М.О. Зайцева «Читати граючись». Методика дає гарні результати в роботі, навіть, з дітьми, що мають вади зору
Рік узагальнення: 2019
Тема досвіду: «Використання мнемотехніки у дошкільному закладі»
Автор досвіду: вихователь Гончаренко Н.О.
Вид досвіду: раціоналізаторський
Провідна педагогічна ідея: посібник містить тематику засідань творчої групи з даного питання, матеріали з практичної роботи з мнемотехніки, конспекти занять у роботі з дітьми, форми роботи з батьками, зразки анкетування
Рік узагальнення: 2019
Методична розробка: «Формування здоров’язбережувальної компетенції дітей дошкільного віку в процесі музикотерапії»
Автор методичної розробки: керівник музичний Демченко І.Л.
Вид досвіду: раціоналізаторський
Провідна педагогічна ідея: у методичній розробці розглянуто значення музикотерапії у формуванні здоров’язбережувальної компетенції дітей дошкільного віку. Описано принципи, форми, методи музично-оздоровчих занять.
Рік узагальнення: 2020
Тема досвіду: «Пісочна терапія у роботі з дітьми дошкільного віку»
Автор досвіду: вихователь Висоцька І.В.
Вид досвіду: раціоналізаторський
Провідна педагогічна ідея: піскотерапію використовують у роботі з дітьми з метою профілактики і корекції їх негативних емоційних станів, нормалізації емоційно-вольової сфери особистості, що сприяють духовно-моральному, такі фізичному оздоровленню. Розглянуто різні форми роботи: колективні, групові, індивідуальні; проаналізовано методи роботи на заняттях; описано створений дидактичний та ігровий матеріали.
Рік узагальнення: 2020
Тема досвіду: «Мнемотехніка у розвитку дітей дошкільного віку»
Автор досвіду: вихователь Гончаренко Н.О.
Вид досвіду: раціоналізаторський
Провідна педагогічна ідея: розвивати пам’ять дітей дошкільного віку, використовуючи прийоми мнемотехніки. Мнемотехніка сприяє запам’ятовуванню, пригадуванню, розвитку пам’яті. Описано створені умови для покращення та полегшення розумової діяльності дітей, систему роботи з мнемотехніки, охарактеризовано перспективне планування з даної теми.
Рік узагальнення: 2022
Методична розробка: «Використання інтерактивних технологій в методичній роботі сучасного закладу дошкільної освіти»
Автор методичної розробки: вихователь-методист Ткаченко Н.М.
Вид досвіду: раціоналізаторський
Провідна педагогічна ідея: Система дошкільної освіти України покликана забезпечити організацію освітнього процесу з використанням сучасних інноваційних технологій.
У методичній розробці розкрито актуальність використання інтерактивних технологій в методичній роботі закладу дошкільної освіти, які сприяють розвитку у педагогів здатності працювати у команді, здійснювати спільну проектну і дослідницьку діяльність, відстоювати свої позиції, обґрунтовувати власну думку і толерантно ставитися до чужої, підвищувати власну професійну компетентність та організовувати освітній процес на високому рівні.
Рік узагальнення: 2023